Lite tankar

Sitter här på mitt rum nuduschad i myskläder med lite godis bredvid mig och det känns helt ok.
Jag har märkt den sista tiden att "studentlivet" inte lockar mig lika mkt längre. Alla fester på trappan och allt sånt som händer. För ett eller två år sen hade jag suttit här och känt mig ledsen och övergiven en kväll som denna eftersom jag inte har några planer trots att det är en stor fest på Trappan. Men nu gör jag inte det. Jag vet flera människor som jag känner som ska dit, jag hade nog lätt kunnat hänga på nån av dem, om de hade tyckt det var ok. Men som sagt, känner att jag mycket hellre sitter här i mina myskläder och kanske ser nån trevlig film och/eller  filosoferar över livet och dess galenskaper.
Ser jag tillbaka på hur jag var då, så är jag glad att jag ändå nått en punkt som gör att jag är tillfreds med vardagen, på sätt och vis. Visst vissa dagar känns allt ruttet, men det gör inget egentligen, för livet är ju så.
Som jag har det nu, jag har säkert över hundra bekanta i den här staden, men nära vänner det har jag knappt nån. Mina gamla vänner från mitt tidigare liv har jag mer eller mindre tappat kontakten med. Blir väl nåt mejl nån gång om året, kan gå flera år mellan att vi ses. Men det känns ok, jag har ju träffat nya människor här.
Amina är en av mina närmaste vänner här i stan, vi går och fikar lite då och då och det är alltid trevligt att umgås med henne. Jättemysig liten tjej.
Fatema är en annan som jag tyvärr inte ser så ofta längre, pga att vi båda har fullt upp, men när vi ses så känns det att vi har en bra vänskap, hon är en bra tjej helt enkelt.
Jag hade en till nära vän som jag ofta brukade ha filmkvällar med, och ibland gå ut med, men vi eller snarare hon la vår vänskap på is i somras så vi ses inte alls nu. På grund av det så har jag knappt sett en annan kompis heller som brukade umgås med oss. Vi var lixom vi 3. Nu funkar det ju inte helt som sagt.
Men jag är oerhört glad över att tjejerna i min arbetsgrupp nu under hösten har varit så trevliga.
Tror säkert jag kan hålla kontakten med iaf ett par av dem sen när vi sprids i vinden.
Melinda ska jag skriva c-uppsats med i vår, så henne kommer jag kunna umgås mer med, vilket känns kul. Hon är en jättetrevlig tjej.
Carro har jag känt till lite sen innan, men nu känns det som att hon kan vara en fin vän även hon.
Ami ska flytta till stockholm då hon fått jobb där, men vi kan säkert höras av ändå. =)

Sen har vi de underbara människorna i min korridor. Max och Ida som jag hänger mest med, glada och trevliga båda två. Mathias, en härlig och smart kille som alltid är trevlig, hoppas på att få lära känna honom ännu bättre.
Sen har vi Alex, en kille jag hade blivit "varnad" om av en gemensam bekant....haha... men han är inte alls farlig. Mkt trevlig men lite galen kille. Rolig att ha i korridoren helt klart.
Viktoria flyttar snart, vilket är tråkigt då jag på senaste tiden upptäckt vilken härlig tjej det är. Lätt att prata med då vi sitter och ser på tv ute i köket.
Ted har ju bott här så länge jag bott här, han känns nästan som en brorsa eller nåt nu.hehe
Sen har vi lite annat folk som jag inte fått grepp om.
Känns som att jag inte behöver ha en massa fester och massa att göra på kvällar och helger då jag ändå får umgås varje dag mer eller mindre med mina härliga grannar, och emellanåt träffa Amina eller nån av tjejerna i gruppen.
Visst, det skulle vara kul om vi hade nån mer fest här i korridoren kanske, lite mer avslappnat så där. Får väl se om det händer.
Är iaf tal om en middag nån av dagarna som kommer, för att fira av Viktoria som flyttar samt att det snart är jul och alla åker bort typ.
Jag själv kommer bara vara borta ett par dagar över jul som vanligt, men de andra är ju borta längre.
Kommer sakna dem. =( Max och Ida är iaf inte borta lika länge som tex Mathias, så på sätt och vis kommer det nog vara honom jag kommer sakna mest eftersom han är borta längst.

Oj det här blev ju nästan en uppsats. =)  Ska bara svammla lite till ;o)
Har märkt att det är mellan 5-15 personer som läser min blogg regelbundet, vilket känns kul. Men det är väldigt få som kommenterar. Skulle vara kul att få reda på vilka som läser min blogg. Ett par vet jag redan om, ni som har kommenterat förr. Men om ni läser min blogg och inte har kommenterat, gör gärna det. Skulle som sagt var vara kul att se vilka som läser. =)

Kommentarer
Postat av: Skarran

Jag läser lite då och då... så nu vet du det! Jag håller med om att det är roligt att få kommentarer så man vet vem som läser, men ibland orkar man inte. =P Eller tycker sig inte ha nått att säga... =P

2008-12-10 @ 17:27:54
URL: http://mariaskarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0