melodifestival och film

Idag har jag läst ut lärarens arbete. Känns skönt. Blir till att skriva paper på den imorn.
Var nyss ute i köket och lagade mat, där var åxå Jef och hans andra belgiska kompis Neele och gjorde nån belgisk chokladmousse. Jef är en sån pajjas, när han vispade grädden så var han så animerad att han skvätte grädde omkring sig och såg allmänt flum ut.hehe Det blev ganska mkt av den där moussen. De skulle ta med lite av det till nån fest de skulle på ikväll, men han lovade att jag ska få smaka på det som finns kvar imorn. =)

Idag har jag laddat hem 2 filmer. Imaginary heroes och Stargate- The ark of truth. Såg imaginary heroes nu innan maten. Den är från 2005 och min och min kompis Monicas favorit Emile Hirsch är huvudrollen. Som vanligt var han mkt bra. Filmen i sig var gripande och stark. Tyckte mkt om den. Måste komma ihåg att visa den för Monica så hon åxå får se på Emile ;o)

Stargate filmen tänkte jag se antingen innan eller efter melodifestivalen. Jag är ju ett STORT fan av orginalfilmen och av serien SG1 så det ska bli kul att se denna film. Min granne Ted sa att filmen inte höll samma mått som serien, så jag hoppas att jag inte håller med. I vilket fall som helst så ska det bli kul att få spana lite på hete Daniel Jackson igen.hehe Typ en av de få äldre män jag attraheras av.hehe Kanske är det för att hans karaktär är en nerd som gör det, för jag har en svaghet för det. ;o)

Åså har vi melodifestivalen, får se vad jag tycker om den. Vet iaf att jag gillade Nordmans låt, i övrigt verkade det sisådär faktiskt av det jag sett nu innan. Får väl se om man kommer skämmas för Sverige eller inte ikväll. hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0