nu har man varit "morsa" igen

Jaha, jag klarade inte av att hålla min lilla strejk i köket längre. Jag bor ju som sagt var i korridor och delar kök med ett gäng andra (mest killar) och de vet tydligen inte hur man torkar av efter sig när man lagat mat. Iaf så har jag den här veckan inte torkat av efter dem en endaste gång i hopp om att de skulle ta tag i det själva. Men köket och spisen har bara blivit skitigare och skitigare, så idag när jag skulle laga mat stod jag inte ut mer. Så jag har ägnat säkert 40 min åt att skura spisen, diskbänken, borden och tom inne i micron, som nog var smutsigast av allt. Mina fingrar är som russin och jag är allmänt trött.
Jag lär nog inte heller få nån direkt uppskattning för det jag gjort heller, om jag inte frågar rakt ut om de gillar att köket är rent. Har fått höra "Va bra att du bor här som håller efter i köket" GAAH!! jag är nog för snäll ibland, men är man äldst på stället så är man. Jag känner igen mig själv i morsan nu när jag blir irriterad över köket. Hon är en pedant, och jag har blivit nästan likadan. Men om jag ska kunna laga mat där ute utan att må illa så måste jag tyvärr agera morsa och städa, eller i annat fall stå med "piskan" i högsta hugg bakom de små liven här så de lär sig ett och annat.


Kommentarer
Postat av: Annie

typiskt killar det där ;) lycka till med bloggen :D

2008-03-08 @ 15:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0