Lördag

Ibland är jag bra duktig på att vara lat. Klockan är halv 12 och jag har bara slappat framför tvn sen 10 då jag vaknade. Jag har massor att göra idag, måste skriva klart allt som har med vfun att göra, vilket innebär att även läsa det kapitel i boken Lärarens arbete som man skulle ha gjort, vilket jag totalt glömt bort att göra. Och vad sysslar jag med nu då, jo jag sitter här och uppdaterar bloggen. =S Känns verkligen som att själen har tagit sommarlov nu, är så less på allt vad plugg heter, men det positiva är att det är 2 veckor kvar, sen är det en hel sommar utan plugg. Då hinner man förhoppningsvis få upp energin igen inför hösten då det blir till att plugga massa igen.

Igår var det ju sista dagen på min vfu. Det gick helt ok. Min vägledare gav mig godkänt iaf, men han var ju tvungen att skriva en massa negativt i kommentaren endå. Känns iaf skönt att tiden där är över, även om jag kommer att sakna alla de små söta barnen sjukt mkt.
Jag fick iaf en blomma av tjejerna i personalen och ett kort med bilder på alla barnen som minne.
Blomman ställde jag ute i köket då den inte fick plats här inne. Köket blev genast finare...hehe och det uppskattades av de grannar som var där just då. =)

Igår så var jag även en sväng på stan med Amina, vilket var trevligt. Hon skulle köpa present till sin pojkvän. Vi passade på att fika åxå som vanligt. Jag köpte ingenting, även om jag hittade en del som jag ville ha. Måste verkligen hålla i mina pengar nu om jag ska klara av den här sommaren då jag inte lyckades hitta nåt sommarjobb.
Nä nu får jag ta och skärpa mig, fram med pluggsinnet och börja skriva papers. hehe

Kommentarer
Postat av: Therese

Usch- mitt pluggsinne har helt lagt av också. Bara tenatplugg men VFU papret, går väl inte så asbra direkt!

2008-05-28 @ 21:11:04
URL: http://theresenylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0