Fåniga lilla jag

Först och främst ska jag säga att mitt humör har varit som en jojo de senaste dagarna. Ena stunden har allt känts bra och positivt och nästa har jag helst velat gömma mig under täcket och tycka synd om mig själv. Helknas. Jag har ingen direkt anledning egentligen, är nog bara på grund av den konstiga energin som jag fortfarande inte kunnat lokalisera var ifrån den kommer. Men i övrigt så känns det bra. Jag vet ju som sagt var att allt är helt ok i min lilla värld här, människorna är trevliga och livet flyter på helt ok. Finns egentligen inget konkret att oroa sig över så vitt jag vet iaf. Men man kan ju inte alltid hjälpa när de små tankedemonerna och sinnesdemonerna dyker upp och väver samman nät av lögner framför ögonen på en för att få en att tvivla. Det gäller bara att kunna se igenom nätet helt enkelt och se vad som är sant och vad som är fabricerat av de så kallade tviveldemonerna. =)

Nu till nåt annat, till varför rubriken heter fåniga lilla jag. *skratt* Jag har av någon anledning som jag själv inte helt förstår totalt fastnat för Idol den här säsongen. JAG som alltid tyckt detta koncept är sjukt och korkat och ytligt egentligen. Jag menar stackarna tvingas ju bara sjunga covers och en massa olika teman istället för att försöka visa egen musik i den stil de själva trivs i. Men men, har som sagt var fastnat för säsongen nu, och på ett ordentligt vis. Jag är sjukt engagerad i de människor som är kvar.

Lars Eriksson som åkte ut senaste, han är nog den härligaste människa jag någonsin sett. Han tar verkligen ingen bullshit och kör sitt eget race och står för sina åsikter. Han verkar så smart och så djupsinnad. Älskar att läsa hans blogg på idolsiten på tv4.se. Jag har även lyssnat en del på hans egen musik som finns lite här och var på nätet och jag måste säga att han är en grym musiker. Släpper han en platta kommer jag garanterat köpa den.

Johan Palm är en annan som totalt hänfört mig. Denna lilla 16 åriga kille står verkligen ut i mängden, han har en egen stil och kör också som Lars lite utav sitt eget lilla race. Jag tycker denna kille har stor potential att lyckas. Han har en säkerhet och en image på scen som lockar och fångar in uppmärksamhet. Hans röst kanske inte alltid är den bästa, men den är egen, han har karaktär. Så länge han får hålla sig till den mer rockiga musikstilen så kommer han att vara grym tror jag. Platta = köpa! hehe

Sen har vi Robin Ericsson, killen med den grymma rockrösten som man typ får gåshud av.Även han verkar vara en härlig person och det är kul att se han på scen då man ser att han verkligen trivs där. Släpper han en platta lär jag köpa den med. =)

De andra, Robin B( som har en grym röst och som har vuxit nåt enormt som artist sen han kom med), Alice(helgo liten tjej med jättesöt röst och toppe på scen), Anna (väldigt unik röst) och Kevin(grabben från Malta som jag tror kommer vinna allt) har som ni märkt också fångat mitt intresse på sina egna små vis.  Ser fram emot att fortsätta se på denna serie som jag aldrig förr gillat förrns nu.hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0