Idolkväll med grannarna

Igår hade jag en jättetrevlig kväll med Ida och Max, och även Viktoria.
Jag, Ida och Max handlade gurka,paprika och dipp och gjorde sånt till kvällen, lite nyttigare snacks för en gångs skull. Sen satt vi och hade det mysigt i det "nya" fina vardagsrummet vi fixat till.
Jag är ju den som fastnat mest för idol och hade mest kunskap så att säga.hehe
Jag tyckte idolerna var helt ok igår. Men jag tycker fortfarande att det här med knäppa teman är helt idiotiskt. För jag menar alla kan inte sjunga ALLA genrer, det funkar ju inte så. Vill man bli en musiker/artist så väljer man ju den genre man trivs i och där man har en passande röst. Så igår var det alltså soultema och duetter. Soul är ju en rätt svår genre, då måste man ha en viss typ av röst och stackars lille Johan har ju inte alls den rösten. När han gjorde sitt soulframträdande så såg man ju på honom, på hans ögon och på hela hans kroppspråk att han plågade sig igenom låten. Han trivdes ju inte alls i den stilen och han är ju medveten om vad hans röst klarar, och att detta inte är nåt den klarar. Jag tyckte så synd om han, jag vlle bara krama om honom och ge honom godis typ.
Sen när han och Robin gjorde sin duett, rocklåten You built this city, jisses vilken skillnad det var på Johan, han lyste och var suverän. Man såg att han njöt och hade roligt och det lät bra åxå, för han har en rockröst. Så snälla, låt pojken sjunga rock och inte en massa annat konstigt!!

Här är förästen en länk till framträdandet av Robin och Johan. De var verkligen grymt bra.
http://www.youtube.com/watch?v=_wuoBqMO3E8

Jag är väldigt ledsen över att Robin åkte ut, enligt mig så är ju han en av de absolut bästa. Han har en röst som ger en gåshud ju och han verkar vara en härlig människa. Jag hoppas verkligen att man får höra mer av honom framöver.

Idag har jag varit på stan  med Ida, vi har shoppat loss typ.hehe Jag köpte ett par mjukisbyxor att träna i, för jag ska börja träna nästa vecka med Ida och Max. Jag köpte även lite nya strumpor.
Resten av lördagen blir nog lugn, tror jag ska slappa på rummet och kanske glo på nån film. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0