ont i ryggen och arg på samhället

Jag skickade förra fredagen ett mail till studentbo för jag hade fått nog. Jag berättade om hur personalen från Pappa Grappa alltid står/sitter utanför mina fönster och röker. De sitter lixom PÅ mina fönsterbrädor och lutar sig mot mina fönster och röker, till och med om jag har fönstret öppet. Det är helt sinnesjukt tycker jag. Vuxna människor borde ha mer vett. Jag skulle aldrig komma på tanken att sätta mig mot någons fönster och definitivt inte röka precis där. Oavsett om man kan se in eller inte. Jag har ju solfilm på mina fönster så att man inte kan se in i och med att jag har rummet på bottenvåningen precis vid porten. Man såg in på varje millemeter av mitt rum, förrutom badrummet förståss. Så självklart har jag solfilmen där så att jag kan få leva lite privat i mitt eger hem.
I allafall så har ju studentbo även haft en askopp utanför mitt fönster vilket gjort att även andra, exempelvis folk som bor här har stått där och rökt.  I tisdags så kom de från studentbo och tog bort askoppen och flyttade den längre bort och de lovade även att prata med personalen på Pappa Grappa. Allt kändes bra, men nu nyss så tror ni inte de jävlarna på Pappa Grappa I ALLAFALL satt utanför mitt fönster och rökte, trots att de inte ens hade en askopp längre, de fimpade direkt på backen. Om detta fortsätter så går jag fan snart själv in till Pappa Grappa och säger till på skarpen. För så här ska det ju inte vara.

Jag är rätt uppretad idag på grund av detta och på grund av en del annat. Bland annat min onda rygg, har en tendens att vara mer lättretlig när jag har ont. (återkommer senare till om varför jag har ont i ryggen)
Jag har ju länge varit förbannad på att Sverige valde fram alliansen i förra valet, då jag VET vad de egentligen står för och vad de går för. Jag gick inte på allt de sa innan valet som tydligen så många gjorde.
Nu har vi ju beviset för hur idiotiska de är. De har ju gjort så otroligt många försämringar för vanligt folk. Man får inte vara sjuk, man måste jobba oavsett om man har cancer eller inte helst. Man får absolut inte vara arbetslös, där har de försämrat allt, de vill hellre att man går på gatan än går på bidrag typ. De sparkar ju verkligen undan benen på alla som har det svårt, medan de gör allt bättre för de som redan har sitt på det torra och sitter med massa pengar.
För att inte tala om alla idiotiska ändringar de gör inom skola och barnomsorg. De vet ju inte vad de pratar om verkar det som. Klart som fan jag reagerar starkt när de håller på att förstöra mitt framtida yrke lixom. Gå emot allt vad forskningen säger och backa tillbaka 20 år typ, det är vad de vill bara för att de inte förstår hur det ser ut i verkligheten.

Det som gör mig mest förbannad i övrigt vad gäller nya regeringen är de idiotiska lagar de försöker ta fram och har tagit fram. FRA- lagen är ju rena polisstatslagen, helt sinnesjukt. Och nu kommer även IPRED som kommer ge vanliga bolag och företag rätten att agera poliser. Det ser verkligen inte bra ut. Sverige håller på att förvandlas till rena polisstaten ju. Jag blir nästan mörkrädd här.

Så, nu blev jag lite lugnare.hehe Nu till nåt annat. Igår så köpte vi ett nytt soffbord till korridoren och vi möblerade om i vardagsrummet. Blev jättemysigt och mycket bättre än innan. Men jag klantig som jag är tänkte inte på att jag har en dålig rygg. Så jag flyttade ju soffor och höll på helt utan tanke på ryggen. Idag får jag betala för det. Har jätteont. Ajaj =S

Kommentarer
Postat av: Irre

har du dålig rygg? :oO I didn´t know.



men va fan!! inte ska dom stå o röka utanför ditt fönster va fan e problemet?!

ska det va så jävla stårt o stå MINST 5 meter bort?



fjortisarna ovanför röker, (o jag med ibland) o det luktar ner när man har öppet väldigt mycket, men det finns inget o göra åt :o/ balkongerna e ju under varann.



du får sätta ut en skylt! skulle jag gjort, en riktigt syndig sådan :oP

2008-11-14 @ 23:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0