Träningsvärk och idol

Jag har haft lite träningsvärk sen jag tränade i onsdags, men inte så mycket som jag trodde. Just nu är det värst i vänstra armen, kan knappt sträcka ut den utan att det gör jätteont. Tror nog att jag kanske tränade mina armar lite för mkt för min otränade fysiks skull.

Kvällen har ägnats åt idol i min ensamhet inne på rummet. Kanske var det bäst att jag var ensam för jag var bra fånig ikväll.haha Som jag nämt tidigare så är ju Johan Palm en av mina favoriter (Lars var den andra men han är ju ej kvar) och ikväll tyckte jag att Johan var jättebra. Vilken känsla han hade när han sjöng för sin storebror. Jag fick fan nästan tårar i ögonon. Strunt samma att han missade texten vid ett tillfälle och att han sjunger lite falskt, det spelar ingen roll för den känsla han förmedlar är ju helt enorm. Hans bror måste ju ha varit grymt rörd och stolt över sin lillebror. Jag tycker att Laila och Anders kritik var för hård.
Sen när Johan körde friday I'm in love med The Cure, shit va bra han var där med sin gitarr. Samma inlevelse där, trots att han stod stilla med gitarren. Den typen av musik är perfekt för honom.
När han sedan hängde löst tillsammans med Anna så var jag så nervös att jag inte visste vad jag skulle göra. Jag har nån sorts storesyrra känsla för Johan så jag ville ju bara krama om honom och skydda honom på nåt vis. Blev grymt lättad när han inte åkte ut. Men samtidigt tråkigt att lilla Anna åkte ut, för hon är också väldigt duktig.

Nästa vecka ska det tydligen vara gospeltema och Carola ska komma och "coacha" idolerna. Jisses, varför utsätter de de stackars människorna för sånna här knäppa teman. Varför kan de inte bara få köra den stil som de trivs med och passar till?? Jag menar snälla, tänk Johan i en gospel....det kommer inte gå. Visst jag älskar killen för hans underbara talang, men herregud gospel kommer aldrig gå med den röst han har. Jag kommer tycka så synd om honom så det finns inte nästa fredag.  Men även om det kanske blir pannkaka för honom nästa fredag så har han ju ändå lyckats. Han har visat vad han går för innan och det lär finnas folk där ute som kommer erbjuda honom en framtid inom musiken, på hans vilkor.

Hmm nu har jag varit så där lagom fånig hela kvällen.haha Kanske dags att gå och sova.

Kommentarer
Postat av: Tomas

Träningsvärk är bara skönt! =)

2008-11-22 @ 19:38:08
URL: http://pexo.blogg.se/
Postat av: Irre

asså johan sjunga the cure får mej att skratta..



det finns vissa band som endast folk ska sjunga låtar av (då andra lyssnar) om dom har liknande röst. (samma stämma/storhet)

annars kan dom täppa igen sin lilla käft.



Min mening bara :o)



johan va en av dom bästa på audition.

men jag tycker att han höjs lite väl mot skyarna..

han skulle säkert bli en superstar då han fyller 23 vilket fall som..så jag fattar inte varför han degar i sånt äckligt program som IDOL.

dom som tar den lätta vägen till framgång...e rätt efterblivna o kändiskåta.

o tyvärr e det sistnämda sant,

jag önskar dom ett stort fall så dom får känna på hur den riktiga världen e.





du o resten av världen får älska IDOL jag e bara glad att jag ser den verkliga sanningen ;o)

2008-11-22 @ 22:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0