blandade tankar

För det första måste jag säga att jag är överlycklig över att USA har tagit sitt förnuft till fånga och valt en president som Obama. Denna man kommer att förändra och förbättra det landet ordentligt. Efter åtta år med en idiot i makten så kan det landet behöva denna friska fläkt. Ska bli spännande att se hur allt blir. Jag hoppas att detta även kommer påverka folket i det här landet så nästa val här blir bättre. Som ni kanske uppfattat om ni känner mig så var jag väldigt missnöjd med förra valets utgång. Men efter alla dumheter som hänt här så bör ju andra vindar blåsa när nästa val kommer, kan man ju hoppas iaf.

Annars så har jag varit lite splittrad idag, och igår också. Det är nåt med energin, nåt som inte helt stämmer, nåt som stör in sömn och som gnager i mitt sinne. Kan inte placera var det hör hemma någonstans. Allt känns ju bra här i korridoren, vad gäller alla, har inte direkt känt av min nojja vad gäller en viss sak. Men energin finns där ändå, den som säger att nåt inte stämmer, som gnager på min inre energi. Om jag bara kunde veta varför jag känner så, vad det är som ska göras för att rätta till balansen. Har det med min nojja och med en viss sak att göra fast det kommer från all over eftersom jag kämpat för att inte låta just den saken störa mig, så energin bara studsar omkring utan att visa varifrån den kommer? Ni behöver inte svara på den frågan, är bara jag som egentligen vet.

Det slog mig att i och med att jag är så att säga häxa, så har jag ju en förmåga att känna av rätt mycket av energin som finns i universum och som ustrålas från folk i min närhet och jag har allt som oftast rätt i min magkänsla. Känner jag obehag runt någon så är det nåt som inte stämmer med den personen. Det finns en här i korridoren som ger mig just denna obehagskänsla, varför vet jag inte, men jag försöker att undvika personen.
De som däremot ger mig en bra magkänsla och som sänder ut bra energi som jag trivs med är ju framförallt Ida, Max och Mathias. Dessa människor kände jag mig trygg och relativt bekväm med direkt då jag mötte dem. Så om ni läser detta, ta åt er, det är en komplimang. ;o) Jag hoppas ni trivs med mig med, även fast ni kanske inte alls tror på alla galenskaper som jag tror på.hehe

Till Jenny och Irre, oroa er inte ;oP, jag tänker fortfarande positivt, och jag har inte sjunkit igen. Detta var bara lite tankar om den mysko energi jag kännt runt mig. Behöver ju inte vara nåt allvarligt. =)





Kommentarer
Postat av: Irre

vem e den där obehag-personen?

2008-11-05 @ 20:30:02
Postat av: Ida

Tack Malin! I like you too! Jag tycker det är bra att du står för vad du tror på, även om inte vi tror på det. :) kram

2008-11-07 @ 00:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0