faddertack och filmfestival

Nu är jag iprincip klar med kartläggningsuppsatsen som ska in på måndag. Behöver nog bara läsa igenom den och kanske rätta till lite här och där.Får väl se om den kommer att duga eller om det blir en kompletering på den.

Igår var det faddertack för oss som var faddrar. Vi blev bjudna på taco-buffé och hade nästan som en sittning med spex och lite frågesport. Vi fick också varsin ros från fadderiet som tack för vårat arbete som fadder, alla fick dessutom en motivering till sin ros. På min stod det att de tackade mig för att jag ovilkorligt hade öppnat dörrarna till min korridor där jag bor och låtit faddrar och nollan festa här vid 2 tillfällen. Rosen har jag lagt i fönstret nu för att torka.

Idag ska jag eventuellt på bio med min granne Ida. Det är filmfestival i stan så det går en massa udda filmer och dokumentärer. Vi funderar på att se en dokumentär som heter The price of sugar.
Om vi kommer iväg och ser den lär jag tala om senare vad jag tyckte.

För att återkomma till mitt arbete med min dåliga självkänsla och mitt negativa tänkande, well jag fortsätter att jobba på det. Det går lite upp och ner och jag tvivlar en del från stund till stund vad gäller mitt hopp om en viss sak, men annars så börjar det bli bättre som sagt. Ska verkligen försöka att låta små halvnegativa saker dra ner mig, de behöver inte vara negativa egentligen kanske...

Kommentarer
Postat av: Therese

Kul kul att bli avtackad på ett så fint och trevligt sätt! Börjar sakna dina kommentarer på min blogg, skrivar jag inget intressant längre ;-)? Ang självkänslan så lycka till, jag tror du verkligen kommer framåt varje dag! Hejar på dig!

2008-10-18 @ 12:28:27
URL: http://theresenylander.blogg.se/
Postat av: Irre

väldigt fint skrivet på din ros :o))



jag känner samma sak själv här!

det va extremt igår blev så arg på allt.

jag som började bli så positiv :oS :oS



tyvärr har jag börjat småröka igen till råga på allt :o/ bläh!

2008-10-18 @ 22:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0