helgen och update om bror min

Det har varit en lugn men ändå händelserik helg. I lördags var jag ju med Ida och såg på The price of sugar. Det var en oerhört stark dokumentär som tog upp om vilka slavliknande förhållande de som skär sockerrör i dominikanska republiken lever under. Med andra ord så var den väldigt bra och fick en att börja tänka en hel del på hur världen egentligen ser ut.

I söndags var vi på bio igen jag och Ida, fast denna gång även med Max. Vi såg en engelsk film som hette The waiting room. Det var en mysig och fin film, lite speciell. Helt klart sevärd iaf.

Idag har jag lämnat in min kartläggningsuppsats så nu är det bara att hålla tummarna för att den duger. Har opponeringsseminarie på onsdag. Då får vi även reda på hur det gick på tentan. Lite läskigt känns det. Men men, får hoppas det går bra.

Idag ska jag iväg på middag med gruppen, vi ska käka tacos och spela singstar. Kommer säkert bli kul.
Men jag känner mig lite dämpad nu. Fick ett samtal från mamma tidigare idag. Tydligen så mår brorsan sämre än vad vi trodde för han hade tydligen plockat fram stora kökskniven. Lyckligtvis hann han inte skada sig själv. Men mamma och pappa kände att de inte klarar av detta på egen hand, så nu är brorsan inlagd på psyket i Linköping med 24 timmars bevakning. =S
Det känns tungt och jobbigt att veta att han mår så dåligt, men samtidigt känns det skönt att veta att han får den vård han behöver. Nu finns det ju kvalificerad personal som kan hålla ett öga på honom och hjälpa honom att få må bättre.

Kommentarer
Postat av: Therese

Kul att du har gjort så mycket roligt på sista tiden :-D. Så himla jobbigt med din bror :-( men precis som du skrev så blir det säkert mycket bättre nu när han får hjälp och tillsyn! Då kan ju iaf du och din familj slappna av lite!

2008-10-21 @ 22:37:49
URL: http://theresenylander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0