Tentaplugg

Den senaste tiden har jag suttit en hel del och pluggat inför tentan jag kommer att ha imorgon eftermiddag. Det börjar kännas som att jag kan begreppen nu, men frågan är om de kommer sitta när jag väl sitter inne på tentan som ett nervvrak.
Är nämligen min allra första tenta på universitetet det här. Jag kommer meddela sen hur det kändes.

På grund av all tentastress så har jag även fått tillbaka mitt nojjiga sätt att tänka och en del av mina paranoioda tendenser. Det är som att min ångest över tentan går ut över allt annat i mitt liv. Jag vet själv om hur fånigt det är och att de saker jag nojjar mig över i privatlivet inte behöver vara så farliga. Får hoppas att mina tankar blir mer positiva efter tentan. Visst jag försöker tänka positivt redan nu, men det är lättare sagt än gjort ibland när jag får för mig att det som händer runt mig inte är positivt, vilket oftast bara är paranoid inbillning från mitt håll.
Det jag nojjar mig mest över är om jag på nåt vis gjort bort mig för en viss herre, att jag förstört mina chanser (om de nu ens fanns från början). Men det finns ju egentligen inget som tyder direkt på nåt sånt, så det måste vara min paranoia. Jag vågar helt enkelt inte så att säga göra ett försök för jag är så rädd för vad som kan hända, att bli sårad igen. Jag vet ju att jag kommer överleva om jag blir sårad igen, för det är ju det enda jag varit med om i mitt liv hittils, och jag lever ju fortfarande som sagt. Skulle bara vara så skönt om det nån gång kunde bli som jag önskar och vill.

Kommentarer
Postat av: Irre

jo men om man inte gör nåt själv så kommer inget hända heller..

du kan ju inte räkna med att få ett förh om du e sådär paranoid :o)

ingen vill väl bli en Irre nr 2 i den kategorin ;o) hihi



tror på dej :::*

2008-10-08 @ 13:32:49
Postat av: Therese

Håller tummarna för dig nu! Tentan kommer säkert gå bra! Hade min fösta tenta förra året och det visade sig ju att det där med tentor var mycket lättare och kändes mycket bättre än jag någonsin kunnat tro!!! Så HEJA DIG nu!!!

2008-10-08 @ 22:13:35
URL: http://theresenylander.blogg.se/
Postat av: Ida

Varför skulle du ha gjort bort dig? Det tror jag minsann inte!! Lycka till imorgon på tentan!

2008-10-08 @ 23:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0