Härliga vår och mysiga katter

Igår spenderade jag ungefär halva dagen med Monica, först var vi på stan och åt lunch på Gu' Va Gott. Blev pizza för mig. Mums mums. =) Sen gick vi och köpte kattmat till Monicas katt. Mannen i affären var väldigt trevlig och pratglad, vi stod säkert där i en kvart eller nåt och pratade om allt möjligt.
Efter det tog vi oss in till stan igen och tog varsin islatte med smak av banan och choklad. Supergott!! Kan jag verkligen rekommendera. Monicas syster kom förbi också, så nu har jag fått träffa henne. Hon verkade vara en trevlig tjej hon med.

Vi råkade ut för lite otur när vi skulle ta bussen till Oxelbergen där Monica bor (vi orkade inte gå då Monica släpade på flera kg kattmat och kattsand). Bussen kom itid,men den nya chaffören kom inte på ett bra tag så bussen blev rätt mycket försenad. Kändes sådär lagom irriterande, även om vi inte direkt hade bråttom.

Monicas lägenhet var gullig tyckte jag och hon hade världens sötaste lilla katt som vi myste en del med innan vi satte igång med det vi skulle göra. Jag skulle nämligen hjälpa henne med en komplettering hon hade. Blev även en del kort.

Monica och söta lille katten med struten på huvudet...stackarn.


Jag och katten som är på allerten. Satt nästan aldrig still, sådär härligt kattungebusig. =)

Vi tog sen på kvällen en härlig promenad tillbaka in på stan, Monica skulle på ett möte och jag skulle hem. Var en sån där riktigt härligt ljummen vårkväll. Man blir verkligen glad av våren på nåt vis, trots att jag börjat känna av pollen. Var och köpte tabletter för det idag iaf.
Under resten av dagen, helgen och även nästa vecka blir det till att samla vetenskapliga artiklar, avhandlingar och övrig litteratur inför c-uppsatsen för mig, så att vi har så mkt som möjligt när Melinda kommer hem igen nästa vecka så att vi kan komma igång. Känner mig som sagt var lite smått stressad vad gäller allt detta. Det är mkt som ska skrivas och göras. Lär nog gå åt både helger och kvällar kan jag tänka mig.

Kommentarer
Postat av: Skarran

Kul att du gillade bilderna. =)



Det kan nog bli ett intressant arbete. Det jobbet du gör nu, med att litteratur och sånt, är ju ganska tråkigt, men när man får göra intervjuer och sen analysera de svar man fått, det är då det intressanta börjar! =)



Kram

2009-04-03 @ 15:11:11
URL: http://mariaskarin.blogg.se/
Postat av: Irre

hahaha heter det verkligen gu va gott? ;oD omg va klämkäckt! va e det för matställe?



lycka till med uppsatsen o allt sånt!

jag blev redan för drunkass här hemma så jag häver i mej vatten nu :oS ska åka strax.



puss raring

2009-04-03 @ 17:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0