Johan Palm i Mjölby =)

Idag gick jag upp tidigt för att ta tåget vid 9 till lilla Mjölby där Johan Palm hade sitt första och enda framträdande i den idolturne som pågår nu.
På stationen i Mjölby mötte jag först Anna och hennes dotter med kompis, de hade åkt från Linköping. Sen mötte vi upp med Helen och hennes två barn som bor i Mjölby. Helens son är  snart 11 år och ser ut som en mini Johan Palm. Så söt så.
Väl inne på stan så var det en på JC som ville ta kort på mini Johan.hihi Där mötte vi upp med några fler. Innan det var dags för spelningen så tog vi en fika och värmde oss innomhus.
Spelningen var nämligen utomhus.
Det var såklart packat med folk. Helen sa att hon aldrig sett så mkt folk i lilla Mjölby förr. Vi fick stå vid sidan av scenen bakom en massa folk och trängas.
Det var lite roligt där för Johans äldre bror Henrik kom gåendes precis där vi var och stannade till en stund. Helen tog kort på honom. Han var inte lite snygg up close ;oP. hehe
Sen gick han och Johans mamma vidare.
Johan var den första att uppträda. Han hade på sig en tunn skinnjacka, halsduk och vanliga jeans. Ingen mössa och inga vantar, och han spelade gitarr!!! Han körde The drugs don't work först, och var jätteduktig och fick massa jubel. Han var lite rolig där sen när han pratade om hur stela hans fingrar blev av att spela gitarr i minusgrader.hehe
Sen körde han utan gitarr och den låt han har med på idols samlingsskiva, Beautiful Ones. Här var han även jätteduktig, och lite rolig. Tydligen så hade de inte repat innan för han började köra den korta versionen han körde när han var med i idol och fick avbryta sig hastigt med ett "oj, det är den långa versionen" sen snabbt så var han inne i låten igen på rätt ställe och körde hela låten. Det var grymt härligt att höra honom live måste jag säga.
Ser fram emot att få se de bilder och filmer som Helen och Anna m.fl tog, för min kamera har pajjat så jag kunde inte ta några kort tyvärr. Därför finns det inga kort nu från mig.
Robin, Alice och Kevin var även de duktiga, men på nåt vis kändes de inte lika roliga som Johan. Men visst, jag har ju Johan som favorit, kan ju vara därför.
Allt som allt så har jag haft en toppendag i Mjölby. =)
Fått se underbare Johan Palm och träffat väldigt trevliga människor.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Det var jättetrevligt att träffas igår!



Jag tog också bilder, länkar när jag lagt upp dem. Många blev suddiga men jag fick några halvschyssta bilder på Johan på scen. Och bilderna på Henrik blev ursöta. Han är verkligen vacker den grabben. :D



-Ullis

2009-01-04 @ 16:42:47
URL: http://www.metrobloggen.se/diamonds
Postat av: Ulrika

Det var jättetrevligt att träffas igår!



Jag tog också bilder, länkar när jag lagt upp dem. Många blev suddiga men jag fick några halvschyssta bilder på Johan på scen. Och bilderna på Henrik blev ursöta. Han är verkligen vacker den grabben. :D



-Ullis

2009-01-04 @ 16:43:20
URL: http://www.metrobloggen.se/diamonds

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0