Läser,läser,läser

Fick idag hem boken som ska vara färdigläst tills imorgon då vi har litteraturseminarie. Sitter och läser som en tok just nu, eller ja, just nu skriver jag ju här...tog en paus.hehe
Boken heter I problembarnens tid - förnuftets moraliska ordning.
Den känns relativt intressant, om än rätt tung. Blir till att sitta och läsa resten av dagen, för att sen skriva ihop ett reflektionsdokument på denna bok + de två texter vi läst online, och hitta på 3 st frågeställningar som vi ska presentera och belysa imorgon på seminariet.
Även om det känns tungt så är det också oerhört intressant det vi läser nu, så det känns ju bra.

För övrigt så har jag börjat spana lite på lägenheter, målet är väl att fixa en egen lägenhet antingen senare i vår eller efter sommaren. Börjar tröttna på att bo i korridor, trots trevliga människor, sen känns det som en bra grej att få en lägenhet fixad medan man fortfarande pluggar och har csn, det kommer underlätta att fixa jobb när jag tar examen om ett år att jag har ett boende. Problemet är bara att jag isåfall kommer måsta köpa en säng, eftersom min gamla har blivit slängd, vetefan hur jag ska ha råd med det. Får hoppas man kan få hjälp av familjen isåfall. Soffa och soffbord bör jag kunna få tag på för knappt nåt alls på myrorna så det är lugnt. Allt annat har jag ju om jag inte minns fel.
Planen är att om jag flyttar innan sommaren så får jag försöka komma in på någon sommarkurs på LIU så att jag har nåt att göra över sommaren, och får csn....för det får man väl om man läser en sommarkurs?
Annars om jag flyttar efter sommaren så behöver jag ju inte oroa mig över det....men kanske att jag tar en sommarkurs ändå...får se. Man kan inte söka sånt förrän i slutet på februari så jag vet inte än vad som finns till buds så att säga.

Intresseanmälde mig iaf på 2 lägenheter idag, i centrala staden. Betvivlar att jag ens kommer få visning på dem, de lär vara populära. Men jag tänkte att lika bra att börja aktivt söka redan nu, ser ju bara bra ut att visa sig aktivt sökande som sagt var.

Nä nu måste jag nog tillbaka till läsningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0