Trevlig dag

Satt som vanligt uppe rätt sent igår på msn och pratade med mina nya trevliga vänner som jag lärt känna tack vare vår gemensamma favorit från idol, Johan Palm. Det är kul att ha hittat andra vuxna människor med samma smak som en själv.

Imorse var det grymt svårt att gå upp måste jag erkänna. Men jah kom upp och knatade iväg i snöyran till campus. Där satt jag ett tag och väntade. Fick sedan ett sms från Melinda att Sandra inte skulle komma, så det skulle bara bli jag och Melinda som skulle ses. Lite synd att alla andra inte kunde. Vi bestämde att då vi bara var vi två så skulle vi gå hem till mig istället för att sitta på campus.
Så jag fick dra på mig mössan igen och knata iväg för att möta Melinda utanför där jag bor.
Timade in henne precis lagom där hon kom med sin cykel.
Väl inne hos mig blev det inte mycket tenteplugg.hehe Vi var nog för ofokuserade och så båda två. Men Melinda fick iaf låna mina papper med lösningsförslag på de gamla tentorna som man fått för att plugga på inför tentan nästa vecka.
Istället så satt vi då och pratade och kollade på nätet. Jag, fånig som jag är ville ju visa lite av Johan Palms bästa framträdanden på youtube då Melinda åxå uppskattar hans talang. Så vi satt och kollade lite på det. Visade bland annat Helens inspelade klipp från spelningen i Mjölby. Melinda höll med mig om att Johan har otrolig talang och scennärvaro för sina unga år.

Vi begav oss sedan till stan för att käka lunch. Det blev lunchbuffén på Golden Bangkok, prisvärt och gott. =)
Med andra ord så har det varit en trevlig men pluggfri dag. Får ta tag i pluggandet imorn tänkte jag.
Vi har ett seminarie på förmiddagen där vi förhoppningsvis kommer få mer tips och råd inför tentan.

In other news, Ida och Max kom ju tillbaka nu i veckan. Var trevligt att se dem igen. De hade haft bra jullov. Nu är med andra ord nästan alla tillbaka. Får se om det flyttar in nån ny i Viktorias gamla rum snart, hon flyttade ju ut i mellandagarna. Mathias kommer tillbaka om nån vecka eller så då han börjar igen sa han på FB. Så han blir borta längst som sagt var. Kommer bli trevligt att se honom igen när han kommer. Har känts lite tomt faktiskt att se hans tomma diskställ bredvid mitt och framförallt hur tomt kylskåpet känts. Är ju han och jag som haft mest där.haha
Va fånig jag känner mig, så sentimental ibland alltså. =P
Men men, en dryg vecka går ju fort som sagt var, så snart är det liv och skratt i korridoren igen kan man ju hoppas.
Undrar om det är/var någon som saknat/saknar mig nåt såsom jag saknat/saknar dem. hmm
Jag är som sagt var lite översentimental ibland. hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0