Hälsa

Nu börjar jag nästan bli orolig för min hälsa här. Har varit förkyld av och till iprincip hela tiden sen nyår nu. Hinner bara vara frisk i runt en vecka åt gången innan jag åker på en ny förkylning. Vet inte vad det är frågan om, brukar inte bli förkyld så ofta. Jag kan bara minnas att jag hade så här lätt för att bli sjuk sist jag mådde riktigt dåligt psykiskt. Det får mig att fundera hur det egentligen står till med mitt psyke nuförtiden. Jag har nog varit rätt låg under en lång period nu, men på nåt visst dolt det så gott jag kunnat. Hela det här med min pappa och det har ju satt sina spår det med. Har ännu inte träffat honom sen operationen, men han är hemma nu iaf. Ska hem dit till påsk är det tänkt.

Kan det vara så att stressen med skolan (vilket egentligen inte är så farligt....men jag känner mig stressad) och att jag sjunkit rent psykiskt under en tid satt spår på min fysiska hälsa?
Jag kanske borde gå och kolla upp om det är nåt som är fel. Men jag är så rädd för att gå till läkare och sånt. Har inte varit på någon vårdcentral sen jag flyttade till Norrköping 2006, har inte ens koll på var närmaste är.
Jag kommer nog avvakta om jag känner mig själv rätt, försöka kurera mig både fysiskt och psykiskt på egen hand till att börja med.

Annars borde det ju kännas bättre psykiskt kan man ju tycka för jag trivs ju här i korridoren. Jag har ju vänner både i korridoren och utanför och det går bra att plugga. Jag har även mina små glädjeämnen i vardagen som gör mig stundtals glad och sprallig. Men sen sjunker jag igen. Känns som att mitt känsloliv är en bergochdal bana eller nåt.
Men som sagt, jag är ju fullt medveten om det och försöker jobba på att må bättre, frågan är bara hur lång tid det kan tänkas ta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0