Hemtenta

Nu sitter jag och skriver på min hemtenta som ska in på måndag 8.00. Har hunnit lite mer än halvvägs och har ju som sagt två dagar till på mig. Känns rätt ok faktiskt, även om det är lite svårt att hitta bra referenslitteratur.

Jag har ju haft min sista dag på vfu:n nu i onsdags, det kändes lite sorgligt att säga hejdå till den trevliga personalen och till alla underbara barn. Jag fick en liten present ifrån dem, ett kollage av bilder på alla barnen. Blev jätterörd, nu har jag ju ett minne av alla söta barnen. Satte kollaget vid min spegel här. Fanns inte så mycket plats annars, mina väggar här i mitt lilla korridorshem är rätt fulla.

Har börjat kolla lite mer efter lägenheter nu igen, planen är ju att flytta i augusti hade jag tänkt. Än så länge finns det inga lägenheter från det datumet, men det kommer nog. Känns lite spännande och nervöst att planera flytt så här. Kommer jag hitta nåt, kommer jag ha råd med hyran och allt som måste köpas? Kommer pappa vara stark nog tills dess att kunna hjälpa mig med att frakta sakerna från lilla Trosa eller får jag fixa det på nåt annat vis då? Känns dumt att oroa sig över just den biten, det viktiga är ju pappas hälsa så man får lite skuldkänslor nästan när man tänker på att kanske behöva hans hjälp efter sommaren.

Vi hade tacokväll i korridoren igen i tisdags eftersom Ida fyllde 22 år. Det var riktigt trevligt. Vi fick med oss vitryssen också vilket var kul eftersom han inte är med oss så ofta. Det dumma var dock att vi hade en tendens att prata lite väl mycket svenska under middagen. Jag insåg igen att jag verkligen trivs i den här korridoren med de människor som bor här nu. Känns nästan som att en del av mig inte alls vill flytta i höst, men en del av mig vill det. Lite dubbla känslor så där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0