Less

Jag vill flytta nu!!!! Varför är augusti så långt bort för?? Jag är så otroligt trött på allt oväsen här. Jag är trött på studentfester och allt sådant. Att aldrig kunna få ha det tyst och lugnt, ens när man som nu, är sjuk och nästintill har migränliknande huvudvärk. Allt jag vill göra är att sova, men nä, det går inte för de har poolparty på innergården (mitt fönster är ut mot den, på bottenplan) så jag hör allt oväsen och all musik därute som om det var inne i rummet. Jag är så less på detta!!! Men samtidigt vill jag inte klaga på dem, det är så här att bo i korridor. Men som sagt, jag är så less på det nu så det finns inte. Kommer räkna dagarna tills jag får flytta till min nya lägenhet den första augusti. Förhoppningsvis blir det liiiite lugnare nu under sommaren då många åker hem till sina hemstäder. Men de två somrar jag bott här hittills har ju bevisat att det inte nödvändigtvis är fallet. Tror verkligen jag börjar bli för gammal för det här studentlivet. Jag gillar inte att festa och bete mig som en jag vet inte vad. Jag föredrar lugnare saker, som middagar och kanske filmkvällar, eller en tjejkväll med lite vin och singstar med att par bra vänner. Men typiska studentfester, nä det är jag less på. Jag som ska vara fadder igen i höst, kanske var mindre bra igenomtänkt då det nästan enbart innebär fester och se till att alla har kul. Men men, jag får väl stå ut. Det kan vara kul också, emellanåt.

Sen nu när mitt sinne är mörkt så börjar jag tänka saker igen, och oroa mig över fåniga saker. Som Johans signering på torsdag som jag ska på. Jag är livrädd för att det ska gå fel. Jag menar han är 17, och när jag själv var 17 var alla killar riktigt elaka mot mig pga mitt annorlunda utseende. (Ni som känner mig vet ju att jag är född med LKG och har pga det fått ett stort underbett. Det syns ju tydligt när man ser mig IRL så att säga, men jag väljer ju alltid att lägga ut bilder där det syns så lite som möjligt på nätet.) Även idag när jag möter tonåringar så kan jag märka på deras blickar och kroppsspåk och ibland säger de saker tom, om vad de egentligen tycker om hur jag ser ut. Jag har nu i vuxen ålder tom blivit hånad av tonårskillar vid ett par tillfällen. Även om jag vet att det bara är att ignorera så sårar det ju mig.
Nu är jag med andra ord lite rädd för hur Johan kommer bete sig när jag står där med min skiva framför honom. Visst jag vet att han är snäll och väluppfostrad, men den där första reaktionen kan vara svår att dölja, och om han visar med sitt kroppsspråk att han tycker jag är ful eller nåt, så kommer det att göra ont. Även om jag vet att det är fånigt att tänka så om en artist som jag uppskattar. Förstår ni vad jag menar?
Vill ju även be om hans brors autograf, men är lika orolig där för en negativ reaktion. Sen att jag kommer vara där helt själv också spelar ju in.
Jag vet att jag är fånig, men mina tankar går alltid åt det hållet när jag inte är på topp som sagt var.

Kommentarer
Postat av: Irre

jo tyvärr e det en del av skollivet.

det var oxå jämt fester o högljudt när jag bodde där i Jhög. Fast jag lider inte av sånt..men vi alla e olika.

så va ska man säga? stå ut tills aug?!?! :oS

har du ingen MP3 el nåt? kanske hörlurar till datorn o täppa igen öronen med bra music som du vill höra? det brukar funka.



du vet att jag mer än gärna hade umgåtts med dej en helg där vi bara snackar en massa shit om killar, ser på filmer o frossar i oss goda saker ;o))) sånt e sjönt!! jag gör det ofta, o behöver det. Jag må va väldigt social o festar mycket mm mm

men shit va man tar vara på tiderna då man e ensam, dom e få men riktigt bra! det e ingen som anklagar dej för att du inte festar..gillar du det inte så gör du inte!



Minns du att du sa till mej en gång att du kunde ha opererat om dej? men att du har bestämt dej att detta e DU att du inte vill det. dåsa! lev den rollen, du har bestämt dej att så e det! då e det meningen att du inte ska tänka på att.

o om nån säger nåt så tänk att det inte va till dej utan en anorektisk skyltdocka där i fönstret ;oD

för hey! DU E UNIK! du har ett superfint utseende!



ska berätta en sjuk grej om mej, du vet om att jag har en massa ärr, som ofta blir "översminkade" av superdyra spray saker ..men det gör jag bara ibland, o när jag inte har det tänker jag inte ens på dom...jag glömmer praktiskt taget bort dom då jag e utomhus. då e det istället alla tusentals födelsemärken som jag stör mej på! haha jag har så många stora o flera nya som kommer hela tiden o jag e skitförbannad på dom, vill verkligen inte ha dom där. kan du tänka dej det, att jag ser det som värre än mina ärr?

Jag tror att du måste lägga dina tankar någon annanstans!



Johan & brodern e i sånna åldrar som ÄLSKAR sina fans! dom älskar den uppmärksamheten bara att nån ser på dom o dömmer inte. det e ingen skolgård längre.

dom kommer inte ens reagera, dom e där för att LEEEEE! o e nog mest nervösa själv. dom kommer nog inte ens haja sitationen att folk vill få saker signerat.

det e som att träffa på en orm, vem blir mest rädd..du el ormen? samma gäller här.



det e mest du o dina egna tankar som ställer till en massa problem! gör dom inte till verklighet,

fastän du kallar dej vuxen så bor det en väldigt osäker tonårstjej i din kropp ;o)

men hon e bra! riktigt bra!



Du kommer att fixa det Malin! ta ett djupt andetag!



KRAAAAAAAAAAM! :::*

2009-05-23 @ 19:58:49
Postat av: Jenny

Malin, för jag vet inte gången i ordningen jag säger det här: DU MÅSTE SLUTA ATT GÅ OMKRING OCH VARA OROLIG ÖVER SÅNT DU INTE KAN STYRA ÖVER! Förstår du ens hur mycket energi det tar av dig själv när du gör detta?

Jag vet vad jag pratar om. Jag har varit likadan. Precis. Men det funkar inte i längden. Inte för dig sjäv och för någon annan. Det är inte bara du som blir orolig, det syns också. Vare sig du vill det eller inte.

Tänk inte så mycket på den där skivsigneringen. Låt det gå som det går. Så blir det ju ändå. Och, även om Johan skulle titta snett på dig? Vad gör det? Egentligen? Den där snea blicken kanske inte betyder något negativt. Bara för att folk tittar betyder det inte att alla går och tror något dumt. Du måste få bort den tanken. Om någon sedan hånar dig och säger något, då är det en helt annan sak. Men samtidigt. Det kanske låter för jävla svårt, men häng inte upp dig på dom. De är bara ytliga, och de känner inte dig och kommer aldrig göra det.

När du går ute på stan, höj huvudet och le mot människor. Visa att du är stolt över dig själv. Om någon säger något, säg något tillbaka. På så viss visar du både dig själv och alla andra att du är stor över dig själv och tar inte vilken skit som hellst.

2009-05-24 @ 15:48:34
Postat av: Jenny

Om jag skulle ha gått och oroat mig innan de gånger jag träffat Hanson så skulle det ha gått käpp rätt åt helvete. Jag var orolig, jag var sjukt orolig för vad de skulle tycka om mig. Men en sen? So what? Jag är bara en liten fis i rymden för dem. Någon som köper deras skivor. Mer än så är det inte. Och om de sedan har några fördomar om mig efter att ha träffat mig i max fem minuter, bara pga jag går lite roligt. Ja, vad fan ska jag göra åt det!? Jag tänker inte lägga ner en massa energi och grubbla över det. Om de sedan har ytliga fördomar om mig så är det bara jävligt synd OM DEM! Det slutaade med i alla fall att jag gick dit och var mig själv och det gick hur jävla bra som hellst.

Du ska inte på dejt med Johan, han är ingen som ska få lära känna dig. Han ska bara signera din skiva och ni kanske säger några små ord till varandra. Du behöver inte lägga ner någon som hellst energi på att han ska börja tycka om dig (som person). Du kommer bara vara en av alla andra han träffar. Tänk inte så mycket. Gå bara dit. Släpp allt och bara va. Va dig själv.

Lägg i stället ner den här energin på dina vänner och familjen. På dina klasskompisar. På människor som betyder något. På riktigt.



Jag hoppas du inte blir ledsen för det jag skrivit. Men du måste börja tänka i andra banor Malin. Du måste börja älska dig själv, och respektera dig själv. Inte låta andras äckliga fördomsfullhet trycka ner dig. Det mår ingen bra av. De kommer aldrig lära känna dig eller se dig för den du är så, so what? Det är bara dom som går miste om något bra.

:)

2009-05-24 @ 16:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0