Intervju för vikariebanken bokad

De ringde nu imorse från vikariebanken och bokade in en tid för min intervju, nästa tisdag ska jag dit. Känns lite nervöst men ändå bra att de hörde av sig, får hoppas detta går vägen nu så att jag får möjlighet att jobba en massa på lediga dagar framöver så att jag klarar mig fram tills jag får ett riktigt jobb sen, om det nu kommer hända. Är ju som sagt var inte långt kvar nu till examen och det ser inte direkt ljust ut på jobbfronten.
Det som oroar mig lite är att jag inte har intyg för nästan några av de ströjobb jag hade efter gymnasiet fram tills jag landade inom barnomsorgen. Jag minns att jag var en mycket olycklig människa då och att jag inte direkt brydde mig om nåt, jag bara hankade mig fram....eller jo jag brydde mig om mina syskon minns jag, var ofta barnvakt och sånt. Men jag trivdes inte på något av de jobb jag lyckades få och jag tog inget på direkt allvar. Därför var jag så virrig och i brist på bättre ord "dum" att jag tydligen inte bad om intyg från nästan något arbete. Har för mig att jag haft iaf nåt mer än de jag har, men tydligen har de kommit bort i någon av alla mina flyttar genom åren. De intyg jag har är från jobben och praktiken inom barnomsorgen och mina studier. Hoppas att jag inte kommer framstå som en idiot bara. Jag får väl vara ärlig och förklara mig kanske på intervjun helt enkelt. Jag hoppas att de värdesätter att jag iaf har intyg för att jag har erfarenhet inom barnomsorgen då det är det jag ska vikariera som. Det faktum att jag snart är färdigutbildad borde nog också se bra ut, kan man hoppas.

Kommentarer
Postat av: Skarran

Det går nog bra! Tror inte den intervjun är så jätteallvarlig, jag är väldigt ovan att gå på anställningsintervju och jag lyckades komma med i vikariebanken... =) (Har varit med sen förra våren)

2009-11-05 @ 12:29:11
URL: http://mariaskarin.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Dom ringde mig åxå idag! yeay! :)

2009-11-05 @ 21:59:19
URL: http://ulrikaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0