Muffins och bättre bild på håret

Idag har varit en riktigt bra och mysig dag för mig. Jag har lagt skoltankarna åt sidan för en dag för att bara pyssla om mig själv. Har tvättat, varit och handlat lite, lagat pannkakor till lunch och nu har jag bakat supergoda banan och chokladmuffins, med mjölkchoklad som smälter i mitten. Riktigt goda blev de. Jag tog ett vanligt chokladmuffins recept och exprementerade lite grann, med mosad banan i smeten, lite mjölk och tillslut som sagt var chokladbitar i muffinsarna. MUMS säger jag bara. =)
De lär bli uppätna under helgen. Imorn ska jag ta tag i att städa lägenheten, och torka golven, om det nu går med katten.

Måste säga att jag har kännt mig upplyft sen efter det vackra mötet i torsdag, blev många fina delningar och jag har verkligen börjat känna att jag utvecklas och börjar att älska mig själv mer och mer. Tror jag börjar finna inre ro och kärlek till livet på ett nytt sätt som jag aldrig känt förut. Visst, det finns vissa saker som spökar fortfarande i mitt inre, som det faktum att jag tar examen snart och ska ut i arbetslivet, samt att jag kommer fylla 30 i samma veva. Det skrämmer mig lite. Men jag tror min högre makt, the force, magin eller vad man ni vill kalla det kommer att hjälpa mig på rätt väg, och fortsätta ge mig prövningar. Jag ska se till att våga lyssna mer på det, och våga utmana mig själv mer. Jag är värd kärlek, jag är unik och jag förtjänar att en dag möta en mysig karl. Har insett att jag nog bör söka mig efter någon som klassas som "nörd" för jag är ju en stolt sådan. Jag vill hitta någon som först och främst kan vara en vän, som man kan prata med om allt, som jag kan dela mina nördiga intressen med. Exempelvis mitt intresse och min tro på magi/wicca, mitt stora intresse i allt som gäller fantasy och sci-fi och som inte är rädd för att prata politik. hehe Helst ska han ha passerat det stadiet i sitt liv då fest och alkohol ligger på topp, då jag nuförtiden är nykterist och helst undviker allt som har med sådant att göra.
Undrar om jag har höga krav tro?!

Nu till bilderna jag pratade om.




Kommentarer
Postat av: Magdalena

Åh vad goda de ser ut, muffinsarna eller hur man nu säger, ständig debatt om detta :P Tyvärr tål jag inte banan, men choklad är min svaghet.



Nej, jag tycker inte att du har för höga krav. Man ska ha krav, men det man måste komma ihåg är att kunna släppa lite (kanske helt?) på kraven om/när någon-personen dyker upp. Någon-personen finns men jag har inte bestämt mig för om man letar på fel ställen eller letar för mycket. Jag har hittat min någon-nörd i alla fall :D



"Tror jag börjar finna inre ro och kärlek till livet på ett nytt sätt som jag aldrig känt förut."

Låter underbart <3 Hoppas det fortsätter att gå framåt och framåt, att du (och jag och alla andra) finner det mer och mer!



All Lycka,

Magdalena

2009-10-16 @ 18:50:35
URL: http://angelicamagdalena.blogg.se/
Postat av: Åsa

Får jag fråga... vilka ämnen ska du bli lärare i?

2009-10-16 @ 22:17:10
Postat av: MallzaWillow

Svar till Åsa: Jag ska bli lärare i förskolan, så det är inget ämne, men jag har inriktat mig på estetiskt och specialpedagogik. =)

2009-10-16 @ 22:59:20
Postat av: Irre

haha malin då! bara för att man gillar magi, fantasy & SCIFI e man väl inte nörd ;O) kallar du mej nörd? haha

det e många som gillar sånt som aldrig ens kommer i närheten av varken look el personlighet till nörds.



Men vet va du vill komma, vet ju din passion för nördkillar, men tänk på det även sånna kan va bastards ibland värre än dom som ser lite bättre ut iom dom har större bekräftelsebehov, iom dom inte får lika myxx uppmärksamhet.



Men du har så rätt! du e värd kärlek!

jävligt myxx sådant :o)

fast tänker man för myxx dyker inte nån parvel upp, det kommer då man minst anar det.

oftast e det killar man inte ens trodde fanns haha

men bättre att man blir pos överraskad än inget alls, el hur? ;o)



...o yngre killar har inte det där stadiet..passerat alkohol..trust me. dom säger oftast det...har umgåtts med för myxx olika killar, man ser sån jäkla skillnad.



o du! dina krav e givmilda gemfört med mina så du kommer SÄKERT finna nån före mej ;o)



KRAMIS!!! lycka till med allt :* både nu o efter examen.

2009-10-19 @ 14:46:10
Postat av: Emmeli

Härligt att höra, ja jag hoppas det är en bra kurs för jag vill verkligen bli gladare och mer nöjd med mig själv.



Vad fin du blev i håret, jag vill ha sån röd färg, har provat olika men det blir aldrig så rött..



Du är verkligen värd kärlek och jag tror att man en dag kommer att hitta DEN som passar en på alla sätt.. frågan är bara när och HUR länge ska man vänta? Men ge inte upp hoppet!



Du e go du! Kram

2009-10-20 @ 00:48:41
URL: http://rosaemme.blogg .se
Postat av: Dure

Nördar och töntar är de bästa!! Det är mina favoriter oxå :)

2009-10-30 @ 21:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0